
Rasreisondernemer Hans Mosselman is altijd een reisbureauvriend geweest met zijn Sudtours en Dutchbird. Toen Oad teloor ging begon het bij hem te prikkelen.
Al eerder verloor de reisagent Griekenland specialist Olympia en zijn eigen Sudtours. Hij is er van overtuigd dat de reisretail nu zit te springen om een nieuwe Middellandse Zee-aanbieder op charterbestemmingen waar Dynamic Packaging niet echt voor geschapen is.
Zijn vraagronde langs toekomstige klanten als D-reizen, VakantieXperts en de Veluwegroep bevestigde die behoefte. Dat stimuleerde hem tot de snelle oprichting van Sol Fly. Je hoeft Mosselman niet te leren hoe je een (traditionele) touroperator op poten zet.
Hoogstpersoonlijk heeft hij honderd hotels ingekocht in Griekenland, Spanje en Portugal. De meeste kende hij nog uit zijn Sudtourstijd. Wat bij de oprichter van het nieuwe reismerk meespeelt is de gunfactor. Zo van ‘jij doet iets voor ons, wij doen iets voor jou’. Nog los van het feit dat de reisretail graag voldoende aanbod heeft om (commerciële) keuzes te maken, zeker als het gaat om een commodity product als de Mediterrane bulkbestemmingen. In een tijd dat vele deuren noodgedwongen sluiten, merken stoppen en de distributie-eisen verharden is het bovendien een opsteker dat er weer iets nieuws onder de zon gaat vliegen. Let the sol fly!